Koncert na plaży: Kalejdoskop muzyczny

15.08.2021, godz. 18:00
Cena: 0

Miejsce: Zalew Bardowskiego, ul. Piotra Bardowskiego 2

Wstęp wolny!

Dom Kultury Zacisze zaprasza na Lato nad Zalewem Bardowskiego i koncert niezwykle ciekawych brzmień fletu i akordeonu w wykonaniu Duetu Kopietz & Drozdowska w składzie: Elżbieta Drozdowska – flet i Piotr Kopietz – akordeon, aranżacje, narracja. W repertuarze znajdą się arcydzieła kompozytorów okresu Baroku oraz kompozycje twórców XX-wiecznych, reprezentujących różne nurty stylistyczne (muzyka latynoamerykańska, francuska, bałkańska). Tak bogata różnorodność programowa oraz niebanalne, autorskie aranżacje, a ponadto wysoki kunszt wykonawczy artystów, nadają prezentowanej przez nich muzyce niepowtarzalnego uroku i wyjątkowego smaku.

Wykonawcy:

  • Piotr Kopietz – akordeon, aranżacje, narracja
  • Elżbieta Drozdowska – flet

 W programie m.in.:

  • G. Hermosa – Brehme oraz  Anantango
  • J. Petersburski – Tango milonga
  • P. Kopietz – Dos Amigos
  • A. Piazzolla – Historia Tanga
  • C. Ph. E. Bach – Sonata g-moll

Duet Kopietz & Drozdowska to projekt muzyczny absolwentów Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie: Piotra Kopietza i Elżbiety Drozdowskiej. Poprzez dużą różnorodność programową (od Baroku, aż po początek XXI wieku), a także dzięki niezwykłym możliwościom technicznym i sonorystycznym instrumentów, na których artyści koncertują, Duet ma sposobność zaprezentowania w pełni bogactwa artystycznego wykonywanych utworów. Świeże spojrzenie na muzykę, wiele pomysłów realizowanych we własnych aranżacjach oraz pasja muzyków, w połączeniu z doskonałymi umiejętnościami gry na instrumentach, nadają koncertom Duetu indywidualnego i wyjątkowego charakteru.

Elżbieta Drozdowska – flecistka. Ukończyła Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie Elżbiety Gajewskiej-Gadziny. Ponadto swoje umiejętności doskonaliła na licznych kursach solowych i kameralnych pod kierunkiem takich profesorów, jak Jean-Claude Gerard, Philippe Bernold, Carlo Jans, Janos Balint, Christian Larde.

Uczestniczyła w wielu międzynarodowych projektach orkiestrowych i kameralnych (Rias Youth Orchestra, International Orchestra’s Festival Attergau pod patronatem Filharmoników Wiedeńskich, Moritzburg Festival Academy, Internationale Junge Orcheste Akademie).

W dorobku flecistki znajdują się liczne nagrania muzyki poważnej (m.in. symfonie i koncerty Krzysztofa Pendereckiego). Wielokrotnie uczestniczyła także w nagraniach muzyki lżejszego gatunku (muzyka do spektakli teatralnych, bajek dla dzieci) oraz zapraszana była do realizacji nagrań takich artystów, jak Tytus Wojnowicz czy Krzysztof Herdzin

Jest laureatką wielu ogólnopolskich konkursów solowych i kameralnych oraz dwukrotną stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Przez wiele lat była pierwszą flecistką Orkiestry Sinfonia Iuventus.

Obecnie prowadzi aktywną działalność artystyczną w kraju i za granicą, wykonując m.in. utwory solowe, kameralne i orkiestrowe. Jest pierwszą flecistką Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, Teatru Muzycznego Roma w Warszawie oraz współpracuje m.in. z takimi orkiestrami, jak Sinfonia Varsovia, Filharmonia Narodowa, Polska Orkiestra Radiowa, Sinfonia Viva, Sinfonietta Cracovia.

Piotr Kopietz – multiinstrumentalista, aranżer, kompozytor. Absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie akordeonu. Umiejętności wykonawcze doskonalił również na Universität für Musik und darstellende Kunst w Grazu (Austria) w klasie prof. Janne Rättyä. Należy do grona kilku muzyków w Polsce grających na narodowym instrumencie argentyńskim – bandoneonie oraz jest jednym z niewielu koncertujących na rzadkim instrumencie francuskim – akordinie.

Jest laureatem kilkunastu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów muzycznych. Koncertuje solo, w zespołach kameralnych oraz z towarzyszeniem orkiestr symfonicznych w Polsce i poza jej granicami (m.in.: Austria, Czechy, Litwa, Niemcy, Rosja, Ukraina, Wielka Brytania, Włochy). Prezentował muzykę klasyczną, rozrywkową, improwizowaną i world music na szeregu uznanych festiwalach oraz  scenach koncertowych (w tym: polskich filharmonii, teatrów i ośrodków kultury, Studio Koncertowe im. W. Lutosławskiego, Muzyczne Studio Polskiego Radia im. A. Osieckiej, Zamek Królewski w Warszawie, Sinfonia Varsovia). Nagrywa muzykę klasyczną i rozrywkową dla radia, telewizji, teatru i filmu. Jako solista-akordeonista współpracował m.in. ze zdobywcą Oskara, Janem A.P. Kaczmarkiem, nagrywając muzykę kompozytora. Przez 5 sezonów artystycznych wykonywał muzykę na żywo w spektaklu „Tango Piazzolla” w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie. W 2020 r. koncertował ze światowej sławy skrzypkiem – Roby Lakatos, nagrywając m.in. płytę pt. „World Tangos”.

Piotr Kopietz jest twórcą oraz kierownikiem artystycznym kilkunastu zespołów i projektów muzycznych. Na stałe występuje zespołach: „Gang Tango” i „Orkiestra Adria”. W 2011 r. nagrał płytę „Retrato” (z tangami argentyńskimi i kompozycjami własnymi), a w 2021 płytę „World of Orient” (w klimacie szeroko pojętej muzyki Orientu). Piotr jest aranżerem wszystkich utworów na obu w/w płytach oraz we wszystkich własnych projektach muzycznych. Jako aranżer współpracował m.in. z: Kayah, Kubą Badachem, Katarzyną Cerekwicką, Anną Karwan, Lalą Czaplicką, Sentido, Orkiestra Adria, Gang Tango, Retro Orchestra.

Wybitny brazylijski artysta i dyrygent, Jose Maria Florencio powiedział o nim : „…[dzięki twórczości Piotra Kopietza] Polska zaczyna być miejscem, gdzie kompozycje na bandoneon i tango powstają na poziomie co najmniej tak wspaniałym, jak na poziomie samego Astora Piazzolli. Mamy fantastycznego kompozytora…”.

O nas

 Bezpieczne i blisko Ciebie!

Warszawskie Domy Kultury we wspólnym projekcie i kampanii wizerunkowej

#Nadajemy Kulturę! Wydarzenia dla Ciebie i blisko Ciebie!

 W czasie pandemii bliskość i kultura zostały wystawione na próbę. Po miesiącach lockdownu wielu z nas uświadomiło sobie, jak bardzo doskwiera nam brak możliwości fundowania sobie i bliskim „małych codziennych przyjemności” – jak wyjście na koncert, spektakl, czy na zajęcia jogi, rysunku, robotyki, tanga, czy robienia kosmetyków. Doceniliśmy wartość kultury, która nagle stała się nieodstępna. Mimo upływu czasu przed nami wciąż stoją te same rozterki.
Z jednej strony strach, z drugiej potrzeba rozwoju, przełamania rutyny.

Co jest dla nas bezpieczne? Może to, co bliskie, lokalne i kulturalne…, czyli mocna sieć warszawskich domów kultury. Gotowa na nowe otwarcie. W najbliższym sąsiedztwie, tuż obok domu każdego warszawiaka, oswojona.

Niektóre domy kultury mają po 5o lat, inne cieszą się zaledwie kilkuletnim dorobkiem. Różni je kubatura, infrastruktura, sposób zarządzania, specyfika lokalna, wysokość dotacji, ale łączy wspólna misja, wartości, grupy docelowe, a przede wszystkim KULTURA i BLISKOŚĆ.

#Nadajemy Kulturę! Mocna sieć warszawskich domów kultury

Wydarzenia dla Ciebie i blisko Ciebie!

Już we wrześniu 2021 domy kultury otwierają nowy sezon i zapraszają warszawiaków
na swoje wydarzenia. Bezpłatne, różnorodne i bezpieczne.

Wydarzenia odbędą się w siedzibach domów kultury, w MALach, w przestrzeni miejskiej. Wszystkie na wyciągnięcie ręki, blisko odbiorców, bez barier.

Dom kultury jako żywa tkanka

Kampania #Nadajemy Kulturę! w swojej czwartej odsłonie podkreśla, jak wielki potencjał tkwi w lokalnych domach kultury. W Warszawie jest ich kilkadziesiąt. Oferują zarówno regularne zajęcia warsztatowe dla dzieci, młodzieży i dorosłych, jak również bogaty, comiesięczny repertuar wydarzeń dostosowany do potrzeb mieszkańców. Domy kultury to instytucje „żywe” i szybko reagujące na zmiany społeczne. Wiele z nich za priorytet przyjęło integrację społeczną i rozwój poczucia odpowiedzialności za otaczające je „mikro ojczyzny”. Stają się inicjatorami budowania pasiek, szycia maseczek, prowadzenia jadłodzielni i Miejsc Aktywności Lokalnej.
Mówią „twórz z nami program instytucji!”, „miej wpływ na to co robimy!”.

Warszawskie domy kultury mają i chcą być BLISKO Warszawiaków. Obok nowo wybudowanych osiedli mieszkaniowych powstają nowe filie, a szare parterowe budynki zamieniane są w nowoczesne siedziby.

 Siła lokalności w epoce przesytu

Po czasie zamknięcia na pilnie strzeżonych osiedlach, człowiek zaczyna szukać drugiego człowieka. Czy łatwość dostępu mediów społecznościowych i serwisów VOD może być zagrożeniem dla dzielnicowych domów kultury?

Domy kultury z pewnością się obronią. Zapraszają do spotkań „na żywo” i pisania własnych scenariuszy rozwoju umiejętności, pasji i hobby. Proponują oryginalne warsztaty. Uczą projektowania przy użyciu drukarki 3D, szycia i tkania, śpiewu i pielęgnowaniu ogrodu wspólnotowego czy pracy nad autorskim spektaklem muzycznym np. o… uzależnieniu od Internetu.

Nie udałoby się to, gdyby nie zmiana polityki dyrektorów, dla którzy coraz częściej sukcesem jest zadowolenie uczestnika i jakość, a nie kolejny rekord frekwencyjny.

Wspólnotowość to cecha, którą można osiągnąć w niewielkim gronie, ale widz, który jest
w relacji z domem kultury, wróci wielokrotnie.

 O potrzebie integracji środowiska

Jak podkreślają twórcy kampanii, #Nadajemy kulturę! to oddolna inicjatywa pracowników warszawskich domów kultury na rzecz rozwoju publiczności. Działają w myśl zasady: “współpracujmy, nie konkurujmy”. Tworzą przestrzeń do dyskusji, jakiej jeszcze w środowisku dzielnicowych jednostek kultury nie było. „Łączą nas wspólna misja i wartości. Sieciowanie daje początek nowym pomysłom oraz pozwala domom kultury wzmocnić się, przejść przez „zmiany”, np. związane z pandemią, by lepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców Warszawy”.

Kampania #NadajemyKulturę! realizowana jest przez 24 warszawskie domy kultury.

Kontakt dla mediów

Bemowskie Centrum Kultury: Beata Kloc, beata.kloc@bemowskie.pl, 509 482 157

Białołęcki Ośrodek Kultury: Magdalena Olbryś, m.olbrys@bok.waw.pl, 661 602 923

Bielański Ośrodek Kultury: Małgorzata Łukasiuk, m.lukasiuk@bok-bielany.eu, 22 834 65 47

Centrum Kultury i Aktywności: Marta Tarasiuk-Wścieklicka, marta.tarasiuk-wscieklicka@ckia.waw.pl, 574 888 875

Centrum Kultury Wilanów, Julia Gajewska: j.gajewska@kulturawilanow.pl, 22 651 98 20

Centrum Łowicka: Ewelina Urynowicz, ewelina@lowicka.pl, 22 845 50 62

Centrum Promocji Kultury w Dzielnicy Praga-Południe: Wojciech Matz, wojtek@cpk.art.pl, 22 277 08 29

Dom Kultury Dorożkarnia: Iwona Okupska, iwona.okupska@dorozkarnia.pl, 608 453 194

Dom Kultury Kadr: Katarzyna Widźgowska, k.widzgowska@dkkadr.waw.pl, 787 086 382

Dom Kultury Praga: Klaudyna Desperat, k.desperat@dkpraga.pl, 881 656 676

Dom Kultury Rembertów: Monika Zwierz, monika.zwierz@dkrembertow.waw.pl, 22 611 96 87

Dom Kultury Śródmieście:

Dom Kultury Świt: Aneta Wyczółkowska, awyczolkowska@dkswit.com.pl,507 861 112

Dom Kultury Włochy: Katarzyna Jakóbik, kjakobik@dkwlochy.pl, 517 847 429

Dom Kultury Wygoda: Beata Boćkowska, b.bockowska@dkwygoda.waw.pl, 22 812 06 33

Dom Kultury Zacisze: Marzena Szychułda, pr@zacisze.waw.pl, 603 852 763

Dzielnicowy Ośrodek Kultury Ursynów: Katarzyna Krzyszkowska-Sut, k.krzyszkowska@dokursynow.pl, 22 125 56 03

Ośrodek Kultury Arsus: Justyna Ścibor, justyna.scibor@arsus.pl,  22 478 34 54

Ośrodek Kultury Ochoty: Maciejka Mazan, maciejka.mazan@oko.com.pl, 22 822 48 70

Ośrodek Kultury w Dzielnicy Wesoła m.st. Warszawy: Anna Bielska, program.pogodna@domkulturywesola.net, 22 773 55 99

PROM Kultury Saska Kępa: Agata Bisko, agata.bisko@promkultury.pl, 609 79 80 60

Służewski Dom Kultury: 22 397 72 71

Ursynowskie Centrum Kultury Alternatywy: Anna Apps, a.apps@alternatywy.art, 22 276 20 69

Wawerskie Centrum Kultury: Anna Polkowska, apolkowska@wck-wawer.pl, 22 815 41 40

Wolskie Centrum Kultury: Agata Hudomięt, a.hudomiet@wck-wola.pl, 609 011 484

 

Deklaracja dostępności

Content | Menu | Access panel